Мария Станчева
Логопед
Мария e логопед в Център за социална рехабилитация и интеграция с приоритет аутистичен спектър (ЦСРИПАС), гр. София, създаден от Сдружение „Асоциация Аутизъм“ от 2007 г. Работи както с малки деца и техните родители, така и с възрастни хора с аутизъм. Интересува се от особеностите в общуването и комуникацията при хора с комуникативни затруднения и работи за развиване на комуникативните им умения чрез Допълваща и алтернативна комуникация. Съвместно с колеги участва в тренинги за родители и специалисти в областта на комуникацията. Участва в информационни семинари и проекти по въпросите на аутизма. Участва в множество проекти насочени към подобряване на условията за живот на хората с различни затруднения.
Обучение, курсове:
- Магистър Комуникативни нарушения на развитието – СУ „Св. Климент Охридски“, гр. София
- Обучение за обучители – национален екип ДАК – Фондация Асист, Морис Гринберг, Евгения Христова
- Обучение на комуникационни посредници за подпомагане на хора с интелектуални и психични затруднения за участие в наказателни дела. Пола Бекен, Фондация КЕРА
- Сертифициран екзаминатор по Тест за диагностика и превенция на езика 3-4г;
- Картинен тест за фонологично осъзнаване 5-7г;
- Developmental Profile 3 (DP-3) – тест за оценка на детско развитие;
- Сертификационно обучение „Адаптирана за България комуникационна програма МАКАТОН“ БАЛИЗ
- Сертификационно обучение PECS – система за размяна на картинки, Пирамид, Гърция
- Сертифициран PACT терапевт – терапия за работа с родители на малки деца с аутизъм за развиване на комуникативни умения
- Master Trainer, CST – програма за ранна интервенция за деца със затруднения в развитието – Autism Speaks
Росица Савова
Логопед
Росица e координатор на програми за младежи и възрастни в социална услуга – тип Център за социална рехабилитация и интеграция – приоритет аутистичен спектър, София, който е създаден от Сдружение „Асоциация Аутизъм“, 2007 г. Работи с юноши и възрастни хора с аутизъм. Интересува се от съвременни подходи и практики, които да осигурят ефективен достъп до правосъдие за хора а аутизъм, интелектуални затруднения и други комуникационни затруднения. Участва в множество проекти насочени към създаване на инструменти и процедури за ефективен достъп до правосъдие като експерт в разработването им. Работи oщe като аутизъм консултант към екипа на Untapped Services в колаборация с DXC Technology и тяхната Dandelion Programme, която цели да разшири обхвата на инициативите за хората с аутизъм и да развие устойчива работна среда за хора с невро разнообразен профил.
Обучение, курсове:
- Магистър Комуникативни нарушения на развитието – СУ „Св. Климент Охридски“, София
- Обучение на комуникационни посредници за подпомагане на хора с интелектуални и психични затруднения за участие в наказателни дела. Пола Бекен, Фондация КЕРА
- Консултант и обучител по Подкрепено вземане на решение – Българска асоциация за лица с интелектуални затруднения
- Обучение „Адаптирана за България комуникационна програма МАКАТОN“ БАЛИЗ
- Сертифициран екзаминатор по Тест за диагностика и превенция на езика 3-4г;
- Сертифициран екзаминатор по Картинен тест за фонологично осъзнаване 5-7г;
- Сертифициран екзаминатор – Батерия за разбиране и четене – 7г.
Яна Козарева
Логопед
Яна е бакалавър и магистър по Логопедия. Работила е в Дневен център за деца от аутистичния спектър в София. В момента има частна практика в гр. Варна. Участва в различни информационни семинари и конференции с тематика езикови и говорни нарушения.
Интересите й главно са в ранното детско развитие, както и в комуникативните особености на лицата от аутистичния спектър.
Преминати обучения:
- Обучение на комуникационни посредници за подпомагане на хора с интелектуални и психични затруднения за участие в наказателни дела. Пола Бекен, Фондация КЕРА
- Допълваща и алтернативна комуникация. Въведение в МАКАТОN, – Българска асоциация за лица с интелектуални затруднения
- Developmental Profile 3 (DP-3) – тест за оценка на детско развитие;
- Водене и асистиране на деца с агресивно поведение, проведено от Карин дом
- Assessment of therapeutic needs in ASD children in the field of communication
- CARS – Рейтинг скалата за оценка на детския аутизъм
- Нетрадиционни техники за поставяне на звукове – лектори: Нина Йорданова и Миглена Богданова
Валерия Кънчева
Логопед
Валерия е магистър и бакалавър по логопедия. Има частна логопедична практика. Председател е на сдружение на родители на лица с интелектуални затруднения „Филаделфия 2002” гр. Стара Загора, член на БАЛИЗ. Била е директор на специализирана институция за деца с умствена изостаналост, работила е като логопед в детски градини, в екип за ранна интервенция, в РЦПППО и като специален педагог в Комплескс за социални услуги за деца и семейства. Работи с деца с различни езиково-говорни и комуникативни нарушения. Разработва и участва в различни проекти за подобряване начина на живот и социализацията на лица с различни затруднения и техните семейства.
Обучение, курсове:
- Обучение на комуникационни посредници за подпомагане на хора с интелектуални и психични затруднения за участие в наказателни дела. Пола Бекер, Фондация КЕРА
- „Допълваща и алтернативна комуникация. Въведение в МАКАТОН” – БАЛИЗ
- „Приобщаване на деца със специални образователни потребности в детската градина” – УНИЦЕФ България
- Ранната интервенция като система за подкрепа на деца и семейства в общността – Фондация „Карин дом”
- Развитие и обучение на деца с аутизъм. Практически предложения – Фондация „Карин дом”
- Алтернативни методи за комуникация. Система за общуване чрез картинки – Фондация „Карин дом”
- Приемна грижа – обучение за преживелищен опит – АРК, България
- Обучение по умения за разработване на индивидуални програми за комплексна рехабилитация и интегрирано обучение – НБУ – София
- Предоставяне на услуги в Комплекс за социални услуги за деца и семейства Община Стара Загора
Даниела Кирова
Логопед
Даниела е докторант по Логопедия в катедра “Специална педагогика” в ШУ “Еп.К. Преславски” – град Шумен. Работи логопед в Център за специална образователна подкрепа “Д-р Петър Берон” – град Добрич. Професионалните и научните й интереси са в областта на приложението на Допълваща и алтернативна комуникация при деца и възрастни с комплексни комуникативни нужди, АВА – Приложен поведенчески анализ.
Обучение, курсове:
- Обучение на комуникационни посредници за подпомагане на хора с интелектуални и психични затруднения за участие в наказателни дела. Пола Бекер, Фондация КЕРА
- „Допълваща и алтернативна комуникация. Въведение в МАКАТОН” – БАЛИЗ
- Обучение за обучители – национален екип ДАК – Фондация Асист, Морис Гринберг, Евгения Христова
- Сертификационно обучение PECS – система за размяна на картинки, Пирамид, Германия
- Въвеждане и използване на Допълваща и алтернативна комуникация (ДАК) за развиване уменията за общуване и комуникация при деца с аутизъм и сходни комуникативни нарушения – Логопедичен център „Ромел“ – град София
- Алтернативни методи за комуникация при деца от аутистичния спектър и сходни нарушения – работа по програма С.К.О.К. (Система за комуникция чрез обмяна на картинки) – Фондация „С-ИВВЕНА“
- Допълваща и алтернативна комуникация чрез символи – Фондация “АСИСТ – Помагащи технологии”
- Използване на помагащи технологии, основани на контрол с поглед, при работа с деца със специални образователни потребности – Фондация “АСИСТ – Помагащи технологии”
- Приложен поведенчески анализ за справяне със социално неприемливо поведение в детска възраст – Фондация „С-ИВВЕНА“
- АВА – сетификационен курс на първо ниво – Юлия Ерц